Tiada jalan singkat untuk kita sampai ke sesuatu destinasi yang sememangnya jauh. Perjalanan tetap melibatkan langkah demi langkah dan tingkat demi tingkat.

Wednesday 27 April 2011

Erti Kehidupan

Assalamualaikum

Apa itu kehidupan:

Bagi aku kidupan nie adalah satu yang terpaksa kita tempuhi/terpaksa kita lalu:

Entahlah bagi aku juga kehidupan ini kadang-kadang susah nak jangka;maksud aku kadang susah kadang senang ikut masa: sehinggalah aku sekarang nie:dah mcm ape dah:

Dulu Aku Masa sekolah rendah xlah pandai mana pun:siap masuk kelas pemulihan lagi:klas kategori mcm budak x reti bcla....ms tu dah darjah 4 kot...x reti bc lg:mmg mlslah dulu:berbanding sekarang:rajin banyak:

Yang paling aku ingat sampai bila:ada satu kes kepala aku berdarah kena lepuk dgn cikgu:sbb x pandai buat karangan:sakit duh:::;mcm kena ketuk dgn besi::cincin besar kataka:tp lepas tu aku trus pandai jwb karangan:

Truk jugaklah ms aku sekolah dulu:selalu ponteng sekolah semata2 nak tgok cte karton:masa dulu2 dragon ball best giller:hehhehe...

Tp sATu je pegangan dalam hidup aku:jagn kacau orang sampailah sekarang:tp bergurau dgn kwn2 tu biasalah::::;adab berkawn::::

Masa Upsr...Xdalah aku pandai sgt:xda A Pun Kecewa ayah aku:nak buat mcm mane xda rezeki aku pun mls:
Tp Ayah aku x kate ape2 pun,,,cuma dia ckp belajar je rajin:sampai sekarang dia cakap mcm tu:Dah Msuk U aKU sEKARAng Beb:::;ape KES...







aKU tGH sTdy SbNRnya Nie:Tp Ada IdeA nAK tUlis Menulis Nie Plak::::







SamBung Ler:Aku Masuk Sekolah Menengah::::Aku Mcm mAsuk sekolah budak jaht palk:nak tahu kenapa:::;HR fIRst Je Dah Bergaduh...main puak2 plak..mmg giler kentallah mcm tu:Tp Aku X mSuk CamPUR pUN tgOK jE...hEHEHEH...

kAT sKOLAH MENEnGAH nIE...lG dASyat::;;
Nak Tahu Kenapa::;;
Hidup aku pENUH dENGAN perempuan:masyaallah:::;x tahu ler nak jadi ape masa nie::;paling truklah...
Mcm2..
Awek
Kak Angkat
Adik ANGkat...

Xtahu nAk Katelah....
mmg penuh perempuanlah:kekasih gelap x payh cetelah:::hehhehe

 Tp Masa sekolah menengah nie....masa tu tingakatan 2...aku antara golongan orang duduk kelas bijak jgklah...ranking no 2...dasyatkat:::;Tp Tu TErUS tERANG aKU Ckap:::sathun...lepas tu trus duk kelas belakang::::ape nak jadilah...nie sbb perempuan:BUKAN NAK SALAHKAN pEREMPUAN:::SALAH AKU LAYAN SAPe Suruh::::


Tingkatan 3 Lgi Dasyat:::Couple Dah Pandai nie::::lAGi TRuk.
Tapi AKu X pnh Dating TAu:X pandai Lg Masa Tu::::hE...
maSA tU akU x Tahu Dgn Sape Sbnrnya Aku Couple:Ramai Sgt::::Entahlah:::Hidup Ms tU xDA pNGERTIAN Lagi::::Fikir PuN  x PANDAI.....iKUt Hati::;;

Tingkatan 3 Banyak Benda jahT akU wAT...BiASAlH kWN dGn BudAK jHt::Tp X mELiBt KAN oRg::;;
Xpyh ctelahkan Takut Masuk Lokaplah AKu Nanti....
Aku Bg Klu Jelah:::;jap Eh:::



aKu X hISap Rokok Tau:;;;;;;;;



GanJA pUn TiDAk

dAdah Pun TIDAK:

Korang Fikir Fositif Jelah::::aku agak baik jugak::::








KePUTUSAN pMr KuAR:::gILE kENTAL::::tRuk Hampir Semua Fail:::
Lpslah MaSUK Ambik Spm....Sekolah Cikai Katakan::;:::



mSa Spm Aku Dah Berubah WEh....Terbaiklah::;Awek Ada Tp Dalam Bayangan:::Sbb Dia DAh PiNDAH sEKOlAH...yG nIe Aku X NAk Cete::

Masa Tingkatan 4 nIE....aKU aKtif Bersukan Dah Berpesatuan pLAk:::Truk Kot...G sEKolah semata2 untuk...bermain :::mmg hebatlah.:::wakil semualah....


Tp Paling Baik Badan Berunifon AkUlah...Mmg Xda Sape Leh Lwn::::Gagah Setia Beb:::harapan Sekolah::::\
MasA nIE:::bELAJAR sEMua aKU tINGgal:::;Terlalu Aktif::::

mSa Nie JUgaklh Spm Aku Sekali Lg Hancur.English LglAH fAil TrUS....mCM aYam...
Tp Dalam Kehidupan Aku:;

Apa Yg ADa Dalam Diri AKU:
Aku HORMAT MAK DENGAN AYAH AKU::::aKu Hormat Semua org


 NiE gAmBAR ayah ADIK dgn Mak Aku::::Hebat Diorangkan::::dAPAT anAK yANG dENGAR kATE mCM aku:::::;

Kerana mak dengan ayah akulah...aku dpat pakai jubah tu::::Lagi sATu Masa Nie Aku Dah MUla Rajin:::Dah Mula Pandai Berfikir...mANa Yang Buruk Dan Mane YAng baik.....

Aku Banyak Berubah Masa tingkatan 6 lah....


kEPIMPINAn Aku Sebagai Seseorang Lelaki Mula Terserlah:::::;
Lambatkan:::tp Xpe::::

Bermula aKU jD pENGAWAS..pEH...Mantap::::Penolong Ketua Pengawas Kot::::...Tanggunjwb Paling Berat Yang akU rASa: Nak MENJaga Dekat 1000 oRAng StudeNT...yNg Mcm Gengster:::::Aduh Serba  Salah::::Tp Alhamdulillah SepanjaNG aKU jG pENGAWAS...nAsib Baik X jD aPE2...wALaupu Banyak Ancaman...Terima Kasih Zul:::::::(Zul Tu Nama PAGGILAN aKU mASA tingkatan 1-5.....)tP mASa TinGkatan 6 oRg Panggil Aku atan....Nam Zul Tu Semua OrG kEnal::::Dengan Kejahatannya:::::Nama Zul tulah Sentisa Lindungi Aku Smpai Sekarang::::Bertapa Berkuasanya Nama ZUL ItU:::hEHHE...nANti AKU Lebih lanjut mENGENAI kEduA2 nMA  TerSEBUT::::hEHEHEHHE....

Tingkatan 6 iNI jUgalah Berat Lagi Tanggunjwbku.....aKu DilANTik Sebgai President Persatuan Pelajar Pra Universiti::::Tp Yg Nie EnjOY sIkit::::;Aku Buat Ape Yg aKu Rasa PerLU....aKU pUn X taHU mCM mANE aKU bOLEH dILanTiK.::::


 nIe GmBAR hR lASt AkU jD pRESIDENT...Mantapkan::::

Tp Yng Penting:TANggunjwb Mesti Diutamakan:


 Lepas Je Dapat Jadi President::::AkU pUN dAPAT mAsuk Hostel:Nie LAgI dASYAT::::::
Tak SAMPAI s EMINGGU Aku Masuk Ada Pemilihan Kapten Asrama::::AKU sUDah CuBA mENGELAKKAN dIRI uNtuk tidak mahu menjadi kapten tp apakan daya::Walaupun AKu Tak PERGI Smasa pemilihan tersebut::::aku ttap dipilih jadi kapten:::;;aku layan jelah::::nak buat mcm mane::::tp banyak kes aku buat masa nie...sepatutnya kapten tunjuk teladan yang baik tp...aku mengajar orang outing malam:::siap aku kena warning lg dengan warden asrama::::hahahah....

ad sATu Kali Tu Wrda Datang Bilik Aku Wrtu SUBUh:::Aku Kena mARAH...sBB x Kejutkan student2 lain:::aku dicaci mcm2::::brlah aku sedar ape peranan aku sebagai kapten ::::

Waktu itulah aku mula tegas dalam ape jua keadaan::sampai satu sekolah dah tahu:::bertapa garangnya aku:::::

aku pernah jerkah budak kerana ambik makanan x beratur::::kalu sape tahu suara aku mcm mane korang fikir sendirilah bertapa kuatnya::::


sEBEGITULAH....sEHINGGA aKU hABIS Tingkatan 6::::Aku Rindu Semua ITu::::tP sUDAH bERBEZA dULU DENGAN sekarang tidak seperti dulu:

Aku Sekarang sudah dewasa:::;dan yang penting aku dah ada buah hati yang sentiasa menyangi aku::::nanti aku tunjuk sapekan gerangannya:::

 InILah Buah Hati Aku Comelkan...Aku Xtahu mcm mane aku bleh kenal dia::::ini bermula dari kem belia negara:::

Aku Mengorat orang lain Tp2 alih aku bercinta dengan budak nie plak...plik x::::;

dah nak bercinta nak buat mcm manekan::::tp asal2 kawan je pun....4 bulan kot lupalah...hehehhe...
dia yang mula dulu tau::::aku pun setuju jelah::::dah awek nak xkan nak tolak...masa tu tgh bujang jugak....

kalu x silap aku....aku coupel...3/1/2007----sampai sekarang korang kira sendirilah dah berapa lama:::::
kALu Korang nak tahu awk aku nie jugak cabar aku....pasal belajar nie...tp sekarang aku dah ambik degree:::;dah nak pintas dia:::;insyaallah:::;aku mesti blhnya:::;dia yang bg dorongan kat aku:::
dan pasal dia jugak lah aku kena rotan kat sekolah:::;nak tahu sbb dia:::aku x pergi kelas tambahan sbb pg dating dengan budak nielah::::nyesal aku:::malu lak tu..tingkatan 6 kena rotan ag...depan bilik guru perempuan...ayoooooiiii

Tp X pe:aku dah masuk Universiti Sekarang:hebatkan:orang ulu masuk universiti:UTM:::lak TU....

No comments:

Post a Comment