Tiada jalan singkat untuk kita sampai ke sesuatu destinasi yang sememangnya jauh. Perjalanan tetap melibatkan langkah demi langkah dan tingkat demi tingkat.

Saturday 30 April 2011

Dulu dan Sekarang

Emmmm...Nie pos yang ke 10.br sikitkan br belajar nak menulis blog katakan.mcm nielah nak cete nie sikit tentang perbezaan kehidupan aku dulu masa kecik dengan kehidupan adik-aku sekarang...
memang sangat berbezalah.memang banyak sangatlah:

Dulu masa aku kecik layanan ayah aku pada aku memang mantaplah:ayah aku dahlah garang aku nie mcm bola pun ada kena sepak:belum mcm kayu goft kena pukul lg..kena rotan.tapi tu semua silap aku jugak.nakal sangat itulah cara ayah aku didik aku dasyatkan tp aku x kisah pun masa tu sebb aku x tahu ape-ape kecik ag masa tu berfikir pun x berapa betul ag..
Dulu adalah ayah aku nie dia hantar aku pergi mengaji al quran..aku kecik ag nie br 6 tahun kalu x silap aku..nak tau ayah aku cakap apa kat tok guru aku..ayah aku cakap..pok ajarlah molek atan nie(akulah) kalu buas je bedal trus dengan rotan.ajar sikit. wat lah guane-guane pun asalkan jangan buta dengan patah je..Tengok jangan buta dengan patah je maknenye mati pun bolehlah..hehehe...nanti aku sambung ada keje nak wat

2 comments: