Tiada jalan singkat untuk kita sampai ke sesuatu destinasi yang sememangnya jauh. Perjalanan tetap melibatkan langkah demi langkah dan tingkat demi tingkat.

Monday 7 May 2012

CITA-CITA

Cita dari keci hingga dan besar sebenarnya sekarang nie aku dah ada tiga cita-cita dan aku rasa mcm nak kekalkan terus cita-cita aku selagi aku masih hidup,kerana aku rasa masih ada peluang yang cerah aku nak capai cita-cita tersebut.Tp bagi aku hidup kita dah diatur dan aku rasa mcm bersyukur sangat...sebab aku rasa mcm aku dapat capai ketiga-tiga cita-cita aku tu-nak tahu ape jag eh...

  • Aku nak Jadi Seorang Anggota Polis or Tentera


Tengok cita-cita pertama aku dah tercapai,masa sekolah dulu aku masuk PKBN tranning semua mcm askar..tp sebelum masuk nie aku masuk kadet polis.....tp polis lembut sangt tranning dia jd aku kuar..hehehe....tercapaikan cita-cita aku.     







  
  • Aku nak jadi seorang perancang bandar yang berkebolehan dan berjaya





 Gambar kat atas dua daripadanya semasa aku praktikal tranning hehehe....satu di Jabatan perancang bandar satu lagi dekat private sektor....alhamdulillah aku dapat deliver dengan baik keje yang aku dapat....aku sangat berpuas hatilah....walaupun keje tension sikit...kena keje siang malam...kat sinilah aku banyak belajar....semua keje-keje perancangan aku buat yang real punya tau...projek juta-juta...terketar tangan nak buat..hehehee....Kat UTM nie pun alhamdulillah aku dapat buat dengan baik semua projek studio aku......mmg sangat2 berpuas hati...kerana projek studiolah rumah tangga kucar lanar..hehehe....emmm apa mcm cita-cita aku no 2 pun dah tercapai...jom kita tengok no 3....




  • Aku nak jadi seorang pemimpin..erti kata lain Wakil Rakyatlah or Perdana Menteri(Mustahilkan) 






Ini cita-cita yang penuh berduri aku nak cakap kat koranglah, cita-cita yang sangat merbahaya, kalu silap sikit terus kena pancung dengan orang lain, tapi bagi aku ini lumrah hidup kita kena lalui bila dah terpilih...sebenarnya aku pun x tahu mcm mane aku boleh semakin minat dengan cita-cita nie walaupun banyak halangan..banyak yang melucukan tentang semua gambar di atas...sebenarnya gambar di atas ada cerita lawak cerita seram,cerita serius di sebaliknya...semuanya tanggungjawab BERAT SANGAT..

  1. Aku dilantik jadi Kapten Asrama, tp aku x pergi masa pemilihan tu..aku tdo kat bilik...aku bangun je subuh esoknya aku dah jadi kapten...tp mmg niat aku nak pun tp aku tertidur...huhuhu..rezekit...tp yang nie paling banyak dugaan...aku paling banyak musuh disinilah...sbb masa nie aku sangat serius...masa aku jd kapten nielah...aku di kepung oleh gangter kampung...huhuhu..seram...nasib baiklah..aku lepas kerana nama je...kalu x mesti dah kena pukul...(panjang cite dia nanti aku cete dalam entry seterusnya)
  2. Tanggungjawab seterusnya aku dilantik jadi Presiden pelajar pra universiti,aku x tahu mcm mane aku boleh terpilih, kerana aku ensem kot..hehehe...aku ingt lagi kata sorang cikgu tu...semasa pemilihan air...biasa orang yang jadi presiden orang hensem je...hehehe..saya rasa zul yang sesuai..hehehe...lepas tu automatik semua angkat tangan...style x...tp dalam hati aku mmg niat nak jadi presiden pun...aku terima seadanya..yang nie....aku berjaya jalankan tugas dengan baik walaupun banyak kontroversi....
  3. Jawatan seterusnya renda sikitlah....tp paling semua orang xnak...aku terjebak nie pun sebb kawan baik aku...last2 dia pergi belajar tempat lain...jawatan pengawas sekolah...dahlah aku dilantik jadi penolong ketua pengawas automatik jd penolong ketua pelajar....woiiii...dasyat giler....tp jawatan nie...aku paling banyak musuh...masa tu ada 2 batch yang bermusuh dengan aku tingkatan 4 dan 4 yang paling dasyat tingkatan 4lah....tp tu tanggungjawab aku buat ape aku nak takut..alhamdulilah...aku selamat di samping kawan-kawan..sbb kawan-kawan aku ramai jugak otai....tp aku faham di sebalik aku dapat jawatan ini kerana...semua tu bermula dari aku...sbb masa aku form 3 dan 4...aku bukan baik sgt...lagi jahat dr tingkatan 4 dan 5 yang aku bermusuh td...jd bila aku pikir susahnya pengawas yang jaga aku masa tu...huhuhu..dahlh nak cete pengalaman nie sampai bila pun x habis...seterusnya..last kot...
  4. Nie mmg jawatan yang aku betul - betul nak..tp aku x dapat deliver...sbb aku lembut sangat kot....kelemahan akulah...PRESIDEN PEWIBAWA...tp aku bersyukur aku dah tahu kele mahan aku tak boleh berlembut dalam semua hal.....tp aku berjaya habiskan jawatan ini walaupun perit sikit...Kalaulah masa aku jd presiden pewibawa nie...aku buat mcm aku jd kapten asrama,macm aku jd pengawas..aku rasa...semua orang benci kat aku..hehehe....dah lepas....aku akan baiki kelemahan itu....

EMMMMM...nampak x korang cita-cita aku yang ketiga pun aku dah lalui...semuanya secara kebetulan..tuhan yang atur...aku hanya cube buat yang terbaik......Dunia politik memang perit...aku nak rasa dunia politik sebenar....Aku Harap Semua cita-cita aku ini ditejemahkan ke alam pekerjaan....amin....

Oklah...Nanti aku nak entry yang aku nak kena belasah tu...next time...nak mandi nak pergi makan. salam





























































































































































































































































                         


1 comment: