Tiada jalan singkat untuk kita sampai ke sesuatu destinasi yang sememangnya jauh. Perjalanan tetap melibatkan langkah demi langkah dan tingkat demi tingkat.

Saturday 24 November 2012

REALITI KEHIDUPAN KIAN TERASA

Salam......dah lame x entry blog nie....sbuk sangat pun x jugak....puncanya malas kot....tp kali nie...entry aku dah berbeza sikit kot...x macam dulu time belajar...entry benda pasal belajar je.....tp sekarang aku dah masuk ke alam pekerjaan....cepat jugak aku dapat keje kan.....seminggu lebih je rehat kat umah selepas konvo...mybe rezeki akulah kot...dan sekarang sedar x sedar dah dekat sebulan aku dah keje...alhamdulillah ok sangat2 tempat aku keje bos pun sportng...cuma time keje tu professionallah....kadang2 stress jugak...time cuti pun bos suruh keje....nak buat mcm mane...x ikutkan...takut x leh perform....tugas aku dahlah boleh tahan beratnya....dahlah pegang dua post....post ini jawatanlah....terkejut jugak aku..dapt dua jawatan serentak...tp aku terima jelah....walaupun berat...nak tolak...x blh...sbb tu mmg keje aku....aku dahlah datang dr jauh.....semata-mata nak dapat keje tu...jawatan aku biasa je....PEMBANTU DAN PEGAWAI PERANCANG BANDAR...dua keje aku kena pulun....tp setakat nie mmg bolehlah lglah...harap lancar dari hari kehari....tp yang aku bersyukur sangt....sbb aku xda interview...datang terus masuk keje...kalu interview xtahulah mcm mane....hehehehe....maklumlah...interview nie..gementar dia lain macam...tp yang aku pening sekarang nak berdikari...bukan senang nak duduk tempat orang....nak kena cri umah sewa...nak cri kenderaan...pening jugak...aku....nasib baik ada kawan-kawan yang membantu....dua minggu pertama...skrag dah indipendent ...dah ada rumah...walaupun sewa....dah ada kenderaan sendiri...walaupun....second hand...bulehlah aku guna nak wat g keje....slow....mcm2 nak kena pikir...mak ayah kat kampung...adik2....keperluan diri...pasal nak kawin lagi....kadang2 buat aku pening...harap lancar segalanya.....ok cukup dululah...dah magrib...nanti terlajak plak krg...

No comments:

Post a Comment